Benzina má téměř čtvrtinu trhu a chce víc

0
109

Benzina, největší síť čerpacích stanic v České republice patřící do skupiny Unipetrol, uzavírá letošní rok s tržním podílem na prodeji pohonných hmot v České republice ve výši 23 %. Nejnovějšími přírůstky jsou čerpací stanice v Brtnici u Jihlavy a v pražských Horních Počernicích. V příštím roce se Benzina zaměří na další růst, rozšiřování nabízených služeb a rozvoj tankovacích karet.

„Letos na jaře jsme dokončili převzetí části čerpacích stanic od společnosti OMV a další čtyři stanice jsme převzali formou franšízingu. Po převzetí se nám daří na stanicích zvyšovat objemy prodaných hmot i doplňkového prodeje a občerstvení. Síla značky a kvalita naší podpory je pro provozovatele čerpacích stanic zárukou úspěchu. Jsme otevřeni pod naší značkou okřídleného koníka přivítat další čerpadláře či převzít konkurenční řetězec,“ řekl Marek Zouvala, ředitel společnosti Benzina.

V letošním roce Benzina pokračovala také v modernizaci svých stanic a především v rozšiřování svého konceptu občerstvení, který nazývá Stop café. „Vedle kvalitních paliv s čisticími účinky sázíme jednoznačně na rozvoj doplňkového prodeje a kvalitní občerstvení. Právě prodej občerstvení rekordně roste, za posledních šest let o bezmála 300 procent. Občerstvovací bistro StopCafé je nyní součástí dvou třetin našich stanic. Všude tam, kde je to technicky možné, chceme StopCafé zavést,“ sdělil Marek Zouvala.

V příštím roce se Benzina mimo jiné zaměří na rozvoj samoobslužných expresních stanic. K pěti současným chce přidat další. Rozšíří také počet stanic pro oboustranné tankování paliv a AdBlue do kamionů a navýší počet míst, kde půjde dobít elektrickou energii. „I když dle našeho názoru má elektromobillita stále své limity, chceme na našich stanicích obsluhovat také majitele elektromobilů. Spolupracujeme s předními dodavateli elektrické energie a na vybrané čerpací stanice instalujeme rychlodobíjecí stojany. V příštím roce bychom chtěli mít přes dvacet takto vybavených stanic. Půjde-li vše dle plánu, začneme také s instalací vodíkových stojanů v Litvínově a Praze na Barrandově,“ poodkryl plány Marek Zouvala.

Hlavním cílem Benziny je podle Marka Zouvaly dokončení digitální platformy, která zahrnuje on-line a mobilní platby za odběr paliv a mytí, správu benefitní systému a firemních účtů a nonstop speciální péči o firemní zákazníky. „Zaměříme se i na rozvoj a propagaci našich vlastních platebních karet, jejich užívání každoročně roste v řádu desítek procent. Zákazníci s nimi mohou tankovat bez provize zprostředkovateli, a tedy výrazně levněji. Počet čerpacích stanic s akceptací naší karty již dosáhl tisícovky. Doby, kdy trhu vyhovovala jedna univerzální tankovací karta, jsou nenávratně pryč. Trendem jsou vlastní tankovací karty jednotlivých řetězců a vzájemná akceptace,“ uzavřel Marek Zouvala.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!