Na zimu a sníh je Most připraven

0
727

Technické služby města Mostu jsou na zimu připraveny. Rada města Mostu již schválila Plán zimní údržby komunikací města Mostu na zimní období 2016/2017.

V pohotovosti i kvůli blížící se předpovědi chladného počasí a prvního sněžení jsou osádky jednotlivých strojů, které technické služby nasazují podle aktuálního stavu komunikací v určených etapách pořadí důležitosti v jednotlivých částech města. Celkem je Most rozdělen na 6 částí, tzv. rajonů. „Ruční čištění je zajišťováno v rámci rozdělení do rajonů a důležitosti jednotlivých přechodů, zastávek, schodišť, profilů chodníků apod. Dále se řídí ale i podle aktuální situace operativně,“ sdělil zástupce ředitele Technických služeb města Mostu Pavel Jelínek.

Všechny komunikace, o které technické služby pečují, jsou rozděleny do tří skupin dle pořadí důležitosti. Komunikace zařazené do prvního pořadí důležitosti by měly být sjízdné a schůdné do 4 hodin, komunikace v druhém pořadí do 12 hodin a zbývající komunikace do 48 hodin od konce spadu.

Místa, na která je třeba dát si v zimě větší pozor, jsou především zámkové dlažby, svahovité části města a přemostění. Například most k nemocnici v ulici J. E. Purkyně, ale také mosty k nádraží. „Tyto mosty vyžadují vzhledem k rychlému podchlazení mnohdy okamžitou reakci, ale i všechna svahová místa a neposledně také ´kočičí hlavy´ ve stoupání na starý hřbitov. Zvýšenou pozornost věnujeme chodníkům se zámkovou dlažbou, která také velmi rychle promrzá,“ vyjmenoval některá kritická místa a úseky Pavel Jelínek. Problémy při zimní údržbě způsobují ale také řidiči. „Mnohdy nás trápí neukáznění řidiči, kteří svým zaparkovaným vozidlem zabraňují průjezdu naší zimní techniky,“ potvrzuje zástupce ředitele. Z hlediska povětrnostních podmínek jsou při zimní údržbě rizikové i teploty pohybující se kolem 0 stupňů Celsia. „Teploty od -3 do +4 stupňů Celsia jsou spojené s deštěm, nebo mrholením a představují na vozovce a komunikacích největší úskalí,“ upozornil dále Pavel Jelínek.

Soli je dostatek

Zásobeny posypovým materiálem jsou technické služby vždy s předstihem. „V současné době máme připraveno zhruba na 1 100 tun soli a 700 tun drceného kameniva. Samozřejmě se zásoby doplňují podle potřeby,“ mapoval zástupce ředitele technických služeb a ještě dodal: „Sůl se doplňovala již v průběhu měsíce srpna. Cena posypu je ošetřena s dodavatelem smluvně a záleží nejen na období dodávky, ale i na kvalitě soli,“ dodává.

Během plného nasazení je do zimní údržby zapojena nepřetržitá služba dispečera a veškerá technika. Tedy čelní nakladač, dva vozy Holder, šest Multicar, dva traktory a dvě čtyřkolková vozidla MAN 4×4. „V zimě fungují také pomocná vozidla pro rozvoz materiálu do zásobníků soli, které jsou rozmístěné u nebezpečných míst a také slouží pro rozvoz pracovníků ručního čištění,“ doplnil Pavel Jelínek. Ruční čištění podle stavu komunikací zajišťuje kolem 27 kmenových zaměstnanců, posílených o pracovníky z úřadu práce. Vozidla obsluhuje zhruba 25 řidičů. „Strojový park obnovujeme průběžně. Pracovní činnosti se přizpůsobují okolnostem průběhu zimních podmínek a snažíme se je provádět co nejefektivněji. V případě, že se během zimního období nevyskytuje sníh a teploty jsou nad nulou, pracovníci se starají o úklid odpadu, smetků, ošetřují zeleň a provádějí prořezávky, uklízejí spadané listí a provádějí další potřebné činnosti,“ vyjmenoval ještě Pavel Jelínek.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!