Jedna jízdenka MHD po regionu? Pro Mostečany zatím jen sen

0
481
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pohodlné cestování městskou hromadnou dopravou na jedinou jízdenku po nejrůznějších městech regionu zatím cestující na Mostecku využívat nebudou. Brání tomu zapojení Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova do integrovaného systému Ústeckého kraje.

Města Most a Litvínov jsou přitom mezi posledními, která do systému zapojena nejsou. Na jaře se chystá připojit i sousední Chomutov. Jeden z akcionářů, statutární město Most, se přitom zapojení do integrovaného systému nijak nebrání. Hlavním problémem je nedostatek finančních prostředků, které by musel dopravce na zavedení systému vynaložit. „Velmi rádi bychom se připojili. Je ale potřeba si uvědomit, že náš stávající odbavovací systém neumí na tento integrovaný systém navázat,“ podotkl mostecký primátor Jan Paparega. Paradoxně Mostecko bylo jedním z prvních, které moderní systémy v MHD zavádělo. „Byli jsme jedni z prvních v kraji, kteří šli cestou bezkontaktního systému. Aby se mohl stávající systém napojit a navázat na integrovaný systém, vyžaduje to nemalou investici, na kterou není zatím dopravní podnik připravený,“ zkonstatoval dále primátor. Město Most navíc nemůže v této věci rozhodovat samo za sebe, ale společně a ve shodě ještě s druhým akcionářem dopravního podniku, městem Litvínov. „Zatím jsme tuto záležitost s Litvínovem nijak do hloubky neřešili,“ podotkl Jan Paparega. Podle prvního muže města by k tomu, aby integrovaný systém dopravy fungoval i pro Mostečany stejně komfortně jako v ostatních městech regionu, bylo zapotřebí investice ve výši nejméně kolem třiceti milionů korun.

„O integrovaném systému a našem zapojení by se dalo uvažovat. Apelovali jsme na zástupce kraje, zda by nebylo lepší vrátit dopravnímu podniku příspěvek na meziměstskou dopravu, tedy na tramvajové spojení mezi Mostem a Litvínovem. Historicky nám byl přiznáván, pak odebrán s odůvodněním, že mezi Litvínovem a Mostem je vlakové spojení,“ vysvětlil první muž města a k věci ještě dodal: „To je sice pravda, ale z hlediska pracovní dostupnosti je to holý nesmysl. Vlak využívá zanedbatelné procento cestujících.“ Naposledy Ústecký kraj hradil tuto meziměstskou dopravu v roce 2009. Výše této investice činila tehdy přes deset milionů korun ročně.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!