Ulice Maršála Žukova: Chodník a jednosměrka teprve až za rok

0
1037

Chodník, jednosměrný provoz a také parkování po obou stranách ulice. Tak by se měl změnit provoz ulice Maršála Žukova.

Jednosměrný provoz by měl být z ulice V Rokli do ulice Jana Opletala. Prostor pro chodce bude oddělený. Parkovací pruhy pak povedou po obou stranách ulice. Toto řešení místní dopravní situace ze čtyř možných vybrala nadpoloviční obyvatel ulice Maršála Žukova v anketě, kterou pro ně uspořádalo město. „Policie toto dopravní řešení posvětila, takže teď je celý projekt ve fázi, kdy bychom ho chtěli zrealizovat,“ podotkl šéf odboru správních činností mosteckého magistrátu Jaroslav Mareš. Rozpočet pro letošní rok zatím s těmito změnami ale nepočítá. V příštím roce by se ale mohli obyvatelé dočkat. „S ohledem na nutné rekonstrukce a opravy komunikací ve městě se pravděpodobně v letošním roce tuto akci nepodaří dostat do rozpočtu. Úpravy Žukovy ulice by se tak daly dokončit v příštím roce,“ dodal ještě vedoucí odboru. Změnami by se měla v ulici zvýšit bezpečnost. „Tím, že bude řádně vymezen chodník, nebudou už na něj moci vjíždět auta, zvýší se tak bezpečnost provozu v této ulici, zvláště pak chodců,“ uvedl ještě Jaroslav Mareš.

Na Zahražanech v plánu třicítka

Dopravní úpravy se chystají i v okolí ulice M. Žukova. Řešit by se měla celá oblast Zahražan, vymezená ulicemi Slovenského národního povstání, Československé armády, Alej Boženy Němcové, V Rokli a silnicí č. I/13. „Řešit se bude nejen samotná ulice Žukova, ale celá lokalita. Předpoklad je rovněž v průběhu příštího roku. Dopravní změny si vyžádají několik stovek tisíc korun,“ podotkl dále Jaroslav Mareš.

V lokalitě by se úpravami měla zklidnit a zpřehlednit místní doprava. „Naší snahou je například snížení počtu svislého dopravního značení, sladění s platnými právními předpisy a úprava dopravního značení ve vztahu k zákonným ustanovením bez zbytečného zdvojování,“ podotkl dále šéf odboru správních činností. Další změnou, která by se zde mohla uskutečnit, je i omezení rychlosti na třicet kilometrů v hodině. „Chtěli bychom zde prosadit i zónu s třicítkou. Je to totiž největší problém dnes na hlavních komunikacích, kde řidiči jezdí často nepřiměřeně,“ dodal Jaroslav Mareš. Obdobné změny se realizovaly například v sídlišti na Liščím Vrchu. Po roce provozu s nimi má město i obyvatelé prý jen dobré zkušenosti.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!