Další nová „šalina“ čeká na spuštění

0
726

Poté, co minulý týden vyjela na Mostecku nová supermoderní tramvaj s wifinou a klimatizací. Na spuštění do provozu se chystá další „nová“ tramvaj.

Ta se zatím dokončuje v garážích dopravního podniku a veřejnost ji mohla v rozpracovaném stavu vidět už na Dnu otevřených dveří. „Na tramvajových linkách by se měla brzy objevit už třetí tramvaj typu VARIO. Momentálně dokončujeme modernizaci tramvaje z původního staršího typu T3. Tramvaj dostala už novou skříň a repasoval se podvozek. Do jejího spuštění do provozu zbývá pár týdnů,“ informoval ředitel dopravního podniku Daniel Dunovský.

Přeměna staré tramvaje se zrealizovala v dílnách dopravního podniku. „Vše provádějí naši zaměstnanci. Můžeme tento záměr realizovat u nás, protože disponujeme dostatečnou opravárenskou kapacitou. Přestavba přinese i významnou úsporu v oblasti nákladů,“ popisuje ředitel. Dopravce ale počítá i s dalšími modernizovanými dopravními prostředky, ale pouze v případě, že se nepodaří získat dotace z Integrovaného regionálního operačního programu. „V takovém případě bychom rádi přestavěli celkem pět tramvají během pěti let. Každý rok jednu. Tyto tramvaje by byly také částečně nízkopodlažní, lépe vytápěné a celkově přívětivé,“ doplnil ještě Daniel Dunovský s tím, že přestavba tramvaje vyjde zhruba na polovinu ceny pořízení nové tramvaje. Životnost takové tramvaje je pak kolem pětadvaceti let.

Dopravní podnik hodlá pořídit ale i další zcela nové a plně nízkopodlažní tramvaje. Budou celkem čtyři a jejich nákup by se měl realizovat z dotačních prostředků. „Tyto nové tramvaje by měly být plně klimatizovány a bude v nich také příjem wi-fi signálu. Jejich délka by měla být mezi 20 až 24 metry,“ prozradil dále Daniel Dunovský. Pokud vše vyjde, tak by první dvě nové tramvaje mohly začít jezdit na Mostecku už v příštím roce. Zbývající pak v roce 2018.

Kam se stařenkami?

Mostecký dopravní podnik intenzivně pracuje na obnově vozového parku. Zároveň se zbavuje tramvajových „stařenek“. Ty ale do starého železa rozhodně ještě nepatří.

„V rámci obnovy vozového parku tramvají se nám podařilo prodat čtyři tramvaje typu T3 SU. Jedná se o tramvaje vyrobené v letech 1982 a 1985,“ uvedl Jiří Holý z oddělení strategie a komunikace Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Nakládku a transport tramvají do Kyjeva si zajistila společnost, která vozidla zakoupila. „Prodej tramvají proběhl standardním poptávkovým řízením. Zájemce, který předložil nejvyšší nabídku, však nakonec od koupě odstoupil. Proto jsme nabídli a prodali tramvaje zájemci, který předložil druhou nejvyšší nabídku,“ podotkl ředitel dopravního podniku Daniel Dunovský. „I přesto jsme získali vyšší obnos, než určil znalecký posudek,“ dodal šéf dopravního podniku. Pro tramvaje přijely čtyři dopravní tahače a po jejich naložení zamířily k novému majiteli. Ten po potřebných úpravách zamýšlí tramvaje připravit pro další provoz v nové lokalitě.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!