Dopravní podnik chystá horkou novinku – supermoderní tramvaj

7
16421

Exkluzivní a v republice jedinečnou tramvaj typu EVO 1 plánuje v nejbližších době pořídit Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, a.s.

Veřejnosti se představí horká novinka v rámci Dne otevřených dveří dopravního podniku, který se bude konat v Den mostecké slavnosti v září. „Jedná se o zcela novou tramvaj, kterou pořizujeme mimo plánované nové tramvaje typu ASTRA, které by měly být celkem čtyři a první z nich by měla začít jezdit rovněž od září,“ uvedl předseda představenstva dopravního podniku Zdeněk Brabec. Reprezentativní tramvaj EVO 1 pořizuje dopravce i z důvodu velmi výhodné ceny a zároveň té nejlepší kvality českého výrobce. „Tramvaj byla dopravnímu podniku nabídnuta za mimořádně výhodných podmínek. Svezli jsme se s ní po Praze, kde se tramvaj zajížděla, a viděli jsme, co vše dokáže nabídnout. Na základě těchto faktorů následně představenstvo rozhodlo o jejím nákupu,“ potvrdil šéf dopravního podniku Daniel Dunovský. Tramvaj by měla být plně nízkopodlažní, s wi-fi připojením, kapacitně stejně uzpůsobená jako tramvaj Vario a také plně klimatizovaná. Bude v barvách dopravního podniku, tedy červeno-žlutá. Jezdit bude mezi Mostem a Litvínovem. „Tramvaj pořídíme z peněz, které jsme měli vyčleněné na opravu jedné z tramvají typu T3. Cena této u nás zcela jedinečné nové tramvaje totiž byla srovnatelná s přebudováním a modernizací té staré,“ prozradil ještě ředitel dopravního podniku.

Dopravní podnik ročně přepraví zhruba 27 milionů cestujících. V současné době má 47 tramvají. Další čtyři zcela nové tramvaje typu ASTRA pořídí v průběhu dvou let za peníze z Integrovaného regionálního operačního programu. V současné době DP navíc modernizuje původní zastaralou tramvaj typu T3 na Vario (informovali jsme v minulých vydáních).

7 KOMENTÁŘE

  1. Jaka Astra proboha,vzdyt se to uz nevyrabi a vsechny dopravni podniky co tom maj na to nadavaji.meli by jste si overit informace!!!takove bludy vypoustet do sveta…

  2. Ono je to s tou tramvají trošku jinak.EVO 1 je vpodstatě prototyp krátké tramvaje určené pro Prahu. V Praze také absolvovala zkušební jízdy, dokonce se střetla i s chodcem – pro zajímavost. Dopravní podnik Hlavního města Prahy však o tento typ nejeví zájem. Jedním z důvodů je její proklamovaná nízkopodlažnost. Ona tak úplně nízkopodlažní není, pokud chci použít sedačku, musím do poměrně vysokého schodu, navíc má velmi křivolakou uličku plnou výstupků o které se budou skvěle okopávat nohy – interiér není nepodobný mosteckým Variím. Takže mostecký DP kupuje tramvaj řekněme se slevou – jinde jí nechtějí. Potíž bude asi jednou s náhradními díly.

  3. Dobrý den, tramvaje Škoda 03T Astry/Anitry se nevyrábí přes 10 let. Nemyslíte tramvaj Vario LF2? Je zde vidět typický příklad psaní nesmyslů v těchto „denících.“ EVO není žádná „velká česká kvalita“ ;). Svědčí o tom i fakt, že ji jinde nechtěli, proto tak výhodné podmínky. A T3 modernizovat na Vario? Možná tak na T3R.PLF. Vario jsou nové tramvaje, které mají s T3 podobnou jen konstrukci (možná ani to ne)

  4. Zajímalo by mne, co myslí autor článku novými tramvajemi ASTRA.Pokud vím, je všeobecně známo, že výroba tramvaje ŠKODA 03T (ASTRA) byl ukončena v roce 2005

  5. Pro ty lidi kteří si myslí že astrou myslí astru. Je to zkratka slov asynchroní tramvaj/asynchroní trakční motor které nové tramvaje mají. Za mě to bude buď Vario LF2 a nebo právě Evo2 když už tu bude jednička

  6. Pro ty lidi kteří si myslí že astrou myslí astru. Je to zkratka slov asynchroní tramvaj/asynchroní trakční motor které nové tramvaje mají. Za mě to bude buď Vario LF2 a nebo právě Evo2 když už tu bude jednička.

Napsat komentář: Irek Zrušení odpovědi

Please enter your name here
Please enter your comment!